Arbetsuppgifter

Som administratör kommer du att ha ett brett och varierat uppdrag med en central roll inom institutionens administrativa verksamhet. Du har bl.a. ansvar för beställningar och inköp, hotell- och resebokningar, löpande ekonomiadministration (där du också kan komma att fungera som stöd till den administrativa chefen inom projektadministration) och viss personaladministration, t.ex. utlägg och reseräkningar. Du är också institutionens kontaktperson för praktiska driftsfrågor rörande saker som t.ex. larm och datorer. Andra administrativa uppgifter kan också komma att ingå.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har minst gymnasieexamen och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har mycket god förmåga att planera och organisera ditt arbete självständigt. Du är bra på att skapa struktur och ordning. Du är noggrann, flexibel, har en hög servicekänsla och samarbetar väl med andra. Du har mycket god muntlig och skriftlig förmåga i svenska och engelska. Erfarenhet av liknande arbete inom högskole- och universitetssektorn är meriterande. Likaså kunskaper i ekonomisystemet Raindance och personalsystemet Primula samt kunskaper om regelverk avseende statlig ekonomi och redovisning. Stor vikt läggs på personliga egenskaper.

Följ länken nedan för att läsa hela annonsen.